محل لوگو

کف‌پوش پلی اورتان چیست و تفاوت آن با کفپوش اپوکسی


کف‌پوش پلی اورتان چیست و تفاوت آن با کفپوش اپوکسی

پلی سرفیس بسیاری از پوشش های کف پلی اورتان بادوام و مقاوم را ارائه می دهد. رنگ‌ها و پوشش‌های زیاد کفپوش کاملاً با انواع طراحی داخلی مطابقت دارد. مهم نیست که چه ظاهر یا سبکی را می خواهید، پوشش کف مورد نظر خود را از میان طیف گسترده ای از رنگ ها و مواد ما پیدا خواهید کرد.

پلی اورتان کف چیست؟
پرداخت پلی اورتان با کفپوش بتنی قدیمی یا جدید پیوند محکمی ایجاد می کند. نتیجه یک سطح کف با دوام، ضد آب، مقاوم در برابر مواد شیمیایی، نمک و کلسیم است.

پوشش های کف ایمنی
پوشش کف اپوکسی پلی اورتان ضد لغزش، مقاوم در برابر دما، مقاوم در برابر ضربه و مقاوم در برابر آتش است. ایمنی مزیت قابل توجه پوشش های کف اپوکسی است. پوشش اپوکسی پلی اورتان در مناطق خطرناکی که به کشش و پایداری اضافی نیاز است، مانند رمپ ها، اسکله های بارگیری، راهروها، پله ها و غیره مفید است.

پوشش های کف چند منظوره
علاوه بر این، گاراژهای مسکونی در حال تبدیل شدن به فضاهای کاربردی چند منظوره هستند، که اغلب با یک ابزار دوگانه در ایجاد یک پسوند برای خانه (اتاق بازی و غیره) همراه است. با بسیاری از گزینه های تزئینی، پوشش کف اپوکسی پلی اورتان نیز می تواند یک انتخاب عالی در جای دیگر خانه باشد.

 

اگرچه معمولاً اپوکسی‌ها یکی از محبوب‌ترین پوشش‌های کف برای مکان‌های تجاری و صنعتی هستند، اما پوشش کف یورتان (یا پوشش کف پلی‌اورتان) هنوز هم توسط بسیاری از افراد به عنوان قابل‌اعتمادترین و مقرون به صرفه‌ترین انتخاب برای پوشش کف با کیفیت بالا در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که روکش کف یورتان بهتر می تواند در برابر خراش، ضربه و سایش مقاومت کند، هنوز هم انتخاب ارزشمندی برای در نظر گرفتن پوشش کف در سازمان شما است.

تفاوت بین پوشش های اورتان و پلی اورتان چیست؟
پلی یورتان ها پلیمرهایی هستند که به صورت ارگانیک به گروهی از ترکیبات شیمیایی به نام کاربامات ها متصل می شوند. پلی یورتان ها می توانند با هر تعداد از این گروه های کاربامات پلیمریزه شوند و سطوح مختلفی از محافظت شیمیایی، رطوبت و باکتریایی را فراهم کنند. اتیل کاربامات (اورتان) به هیچ وجه به پلی یورتان ها مربوط نمی شود و مشتقاتی از قندها است که جزء بالقوه سرطان زا مواد غذایی و نوشیدنی های الکلی است. اتیل کاربامات در واقع یک استر از اسید کاربامیک است و در ساخت هیچ پلی یورتانی گنجانده نشده است.

هنگامی که در مورد ساخت و نصب محصولات پوشش کف صحبت می شود، اصطلاح "اورتان" به جای اصطلاح "پلی اورتان" استفاده می شود. هر دو اصطلاح به یک ترکیب کاربامیک پلیمریزاسیون اشاره دارد که پوشش های کف غیر سمی و انعطاف پذیر تولید می کند.

پوشش کف پلی اورتان یا کفپوش اورتان چیست؟
پوشش پلی یورتان (یا پوشش کف اورتان)، یک پوشش کف بسیار انعطاف پذیر و بسیار مقاوم در برابر سایش است که به دلیل درخشندگی و طول عمر خود شناخته شده است. در سال 1937 توسط I.G. فاربین از این مواد برای ایجاد لاستیک های صمغی، فوم سفت و الاستومر استفاده می شد. آنها همچنین در هواپیماهای جنگ جهانی دوم در مقیاس محدود مورد استفاده قرار گرفتند.

در حال حاضر، کف یورتان و پوشش کف یورتان یکی از محصولاتی است که در طول تاریخ در برنامه ریزی ساختمان و معماری مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجایی که کف‌های یورتان بسیار انعطاف‌پذیر هستند، سطح بالایی از ترافیک و استفاده از ماشین‌آلات بزرگ را ممکن می‌سازند. علاوه بر این، کف‌های یورتان به دلیل ماهیت انعطاف‌پذیرشان سطح بیشتری از مقاومت سایشی را ارائه می‌کنند و حتی اگر با مواد ساینده مانند شیشه، ماسه یا بتن در تماس باشند، براق و ظاهری جدید خواهند داشت.

مشکلات رایج کفپوش پلی اورتان یا کفپوش اورتان چیست؟
اگرچه دلایل زیادی وجود دارد که کفپوش یورتان هنوز یک انتخاب محبوب است، چندین اشکال وجود دارد. از آنجایی که این ترکیب ضخیم است، باید در لایه های بسیار نازک اعمال شود تا از ضخامت و برآمدگی غیر یکنواخت جلوگیری شود. علاوه بر این، از آنجایی که کفپوش پلی اورتان باید در چنین لایه نازکی اعمال شود، عیوب زیرلایه زیرین را نمی پوشاند و همچنین سیستم ملات اپوکسی یا اپوکسی ممکن است. در این صورت بهتر است ابتدا یک لایه پرایمر اپوکسی با روکش پلی اورتان روی آن نصب شود.

برخی از کاربردهای پوشش های پلی اورتان یا پوشش های اورتان چیست؟
از آنجایی که پوشش‌های یورتان بسیار انعطاف‌پذیر و مقاوم در برابر خراش هستند، برای انبارها و مجتمع‌های صنعتی که ماشین‌آلات بزرگ در آن قرار خواهند گرفت، گزینه‌های عالی هستند. علاوه بر این، پوشش های پلی یورتان روی پنجه های حیوانات نرم هستند، بنابراین انتخاب های خوبی برای آزمایشگاه های دامپزشکی و امکانات آزمایشگاهی حیوانات هستند. در نهایت، از آنجایی که پوشش‌های یورتان بسیار بادوام و براق هستند، می‌توانند کف نمایشگاه‌ها و حتی آشیانه‌های هواپیما را عالی بسازند.

  انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 1043

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما