محل لوگو

کاربرد رنگ ساختمانی و انواع آن


کاربرد رنگ ساختمانی و انواع آن

آیا امکان خرید رنگ ساختمانی عمده وجود دارد؟

برای خرید رنگ ساختمان و بهترین رنگ آمیزی برای ساختمان ابتدا با انواع رنگ‌های ساختمانی و مناسب‌ترین نوع آن‌ها آشنا شوید. یکی از اساسی‌ترین مراحل تغییر دکوراسیون و یا بازسازی ساختمان‌های قدیمی رنگ آمیزی دیوارها، سقف یا حتی درهای ساختمان مورد نظر است.

خرید یک رنگ مناسب ساختمانی در کیفیت کار نهایی تاثیر بسزایی می‌گذارد. اگر برای خرید رنگ ساختمان به بازار بروید حتما با مشاهده تنوع انواع رنگ ساختمانی برای انتخاب مناسب‌ترین نوع رنگ حسابی سردرگم خواهید شد!
اما اگر با انواع رنگ های ساختمانی و مزایا و معایب هر یک آشنا باشید خرید رنگ ساختمان اینترنتی دیگر مشکل نخواهد بود.

هر یک از رنگ‌های فوق خصوصیات و ویژگی‌هایی دارند. به عنوان مثال رنگ پلاستیک قدیمی‌ترین رنگ ساختمان است اما قابلیت شستشو نداشته و چندین سال است که استفاده از آن برای رنگ آمیزی دیوارهای داخلی ساختمان‌ رو به کاهش گذاشته است. چراکه اغلب افراد به دنبال انواع رنگ ساختمان قابل شستشو هستند!

 


انواع رنگ های ساختمانی جدید کدام‌اند؟

رنگ آمیزی صحیح و اصولی ساختمان‌‌ها یکی از مواردی است که تاثیر بسزایی بر روی زیبایی دکوراسیون داخلی می‌گذارد. از همین‌رو احتمالا حین خرید رنگ ساختمان اولویت‌هایی خواهید داشت. به عنوان مثال ممکن است بخواهید رنگی خریداری کنید که قابل شستشو باشد و یا بر روی دیوار حالت ترک خوردگی و شکنندگی به خود نگیرد. یا رنگی که بتوانید به راحتی آن را با رنگ‌های دیگر ترکیب کرده و رنگ دلخواه خود را برای رنگ آمیزی دیوارها بسازید.

بازار رنگ‌های ساختمانی دارای تنوع زیادی هستند که هر یک ویژگی‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند. برای خرید انواع رنگ ساختمان قابل شستشو بهتر است ابتدا با ویژگی‌ انواع رنگ‌های ساختمانی آشنا شوید سپس برای سفارش رنگ ساختمانی اقدام کنید.

انواع رنگ دیوار عبارتنداز:

  • رنگ پلاستیک
  • رنگ روغنی
  • اکریلیک
  • مولتی کالر
  • رنگ نانو
  • رنگ بلکا

 

کاربرد رنگ پلاستیکی قابل شستشو چیست؟

یکی از رایج‌ترین رنگ‌هایی که با عنوان رنگ ساختمانی در بازار به فروش می‌رسد رنگ‌های پلاستیک هستند. یکی از بزرگ‌ترین دلایل محبوبیت این دسته از رنگ های ساختمانی، سهولت رنگ آمیزی به واسطه آن‌ها است. به این صورت که برای رنگ آمیزی دیوار یک ساختمان با رنگ پلاستیک حتما نیازی به حضور استادکار یا نقاش ساختمان نخواهید شد و خودتان نیز می‌توانید رنگ آمیزی ساختمان را انجام دهید.

در کنار تمام مزایایی که رنگ‌های پلاستیک دارند یک ایراد بزرگ نیز به آن‌ها وارد است؛ رنگ‌های پلاستیک زودتر از سایر رنگ‌های ساختمانی کثیف می‌شوند. از همین‌رو امروزه از این دسته رنگ‌ها بیشتر برای رنگ آمیزی سقف یا دیوارهای داخل کمد دیواری استفاده می‌شود. انواع رنگ ساختمان قابل شستشو بهترین رنگ‌ برای رنگ آمیزی دیوارهای ساختمان هستند.

از دیگر معایب این دسته از رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. رنگ پلاستیک برای سطوح چوبی یا آهنی مناسب نیست.
  2. نسبت به نور خورشید مقاومت چندانی از خود نشان نمی‌دهد.
  3. ماندگاری پایینی دارد.

 

مزایای خرید رنگ پلاستیک ساختمانی

  • رنگ‌های پلاستیک قیمت مناسبی دارد.
  • سرعت خشک شدن آن‌ها بالا است.
  • بوی شدیدی ندارند و می‌توان از آن‌ها برای رنگ آمیزی محیط‌های داخلی ساختمان‌ها به راحتی استفاده کرد.
  • در صورتی که این رنگ به اندازه رقیق شود، پوشش دهی قابل قبولی داشته و دیگر نیازی به چند دست زنگ زدن نخواهد بود.
  • پایه رنگ‌های پلاستیکی آب است از همین‌رو برای حل کردن آن‌ها نیازی به کمک گرفتن از حلال‌های نفتی نیست.
  • رنگ‌های پلاستیک ساختمانی مات هستند به همین دلیل سطوح رنگ شده یکدست‌تر به نظر خواهند رسید.
  • سرعت رنگ آمیزی با این رنگ‌ها زیاد است.

 


رنگ روغنی یا آلکیدی چیست؟

رنگ روغنی دیوار از دیگر رنگ‌های ساختمانی است که خود به سه دسته مات، نیمه مات و براق تقسیم بندی می‌شود. بهترین رنگ روغن ساختمان رنگ‌های روغنی براق هستند. اگر به دنبال انواع رنگ ساختمان قابل شستشو هستید، خرید رنگ روغن براق را پیشنهاد می‌کنیم.
اگر به دنبال رنگی هستید که ویژگی‌های فوق را داشته باشید می‌توانید اقدام به سفارش رنگ روغن ساختمان کنید. در غیر این صورت باید اقدام به خرید رنگ ساختمان روغنی نیمه مات یا مات کنید. این دسته از رنگ‌های روغنی نور را منعکس نمی‌کنند و توانایی آن‌ها در پوشاندن ایرادات گچ کاری از رنگ‌های روغن براق بیشتر است.
از دیگر تفاوت‌هایی که میان رنگ روغنی براق یا مات و نیمه مات وجود دارد این است که رنگ‌های مات به راحتی رنگ‌های براق از چرک و کثیفی پاک نمی‌شوند؛ به عبارتی لگه گیری رنگ روغن براق از مات و نیمه مات راحت‌تر است.

 

مزایای خرید رنگ ساختمانی از نوع روغنی

  • رنگ‌های روغنی جزو انواع رنگ ساختمان قابل شستشو به شمار می‌روند.
  • پوشش دهی بالایی دارند. (پوشش دهی رنگ روغن مات و نیمه مات از براق بیشتر است)
  • از آن‌ها علاوه بر سطوح گچی، می‌توان برای رنگ آمیزی چوب و فلز نیز استفاده کرد.
  • شستشوی دیوارها با این رنگ هیچ آسیبی به آن وارد نمی‌کند.

 

معایب رنگ روغن ساختمان

  • برخلاف رنگ‌های پلاستیک که برای رقیق کردن به تینر نیاز ندارند، برای حل کردن این رنگ به حلال‌های نفتی چون تینر روغنی نیاز است. از همین‌رو ضرر رنگ‌های روغن بیشتر از رنگ پلاستیک ساختمان است.
  • نسبت به رنگ‌های پلاستیکی که بو ندارد، بوی بیشتری دارد و مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا خشک شوند.
  • برای پوشش دهی کامل، سطح مورد نظر باید چند دست رنگ بخورد در صورتی که با خرید رنگ ساختمان پلاستیکی تنها به یک دست رنگ آمیزی نیاز است.

  انتشار : ۶ بهمن ۱۴۰۰               تعداد بازدید : 429

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما